18 Nisan 2015

Diyet Günlükleri *4 Konumuz "Smoothie"

Harika bir Cumartesi sabahından selamlar.. Diyet günlükleri nde konumuz bugün smoothie ler. Bir diyettir gidiyor ama kilolar gitmiyor malesef :) Biraz stresi de işin içine sokarsak vücudum bu düzende kilo veremedi. Zaten az yiyen biriyim, yani yemeyi çook severim ama porsiyonlarım küçüktür. Örneğin sabah 1 etimek biraz zeytin peynirle doyan (hafta sonlarını saymazsak tabi :D o keyif kahvaltısı her şey mübah ahhahaa ), öğlenleri akdeniz salatası yanında bazen 1 dilim ekmek ve akşamları yine 1 kase çorba ile bile doyan bi insanken nasıl bir diyet düzeni beni zayıflatabilir ki ? :( Tabi ki her zaman 1 kase çorba içmiyorum akşamları, bazen sebze bazen ızgara yapıyoruz ama porsiyonlarım azdır hep, ekmek bile yemem. Tek sıkıntımın atıştırmalıklarım olduğunu düşündüm, çünkü abur cubura inanılmaz hastayım :) hele tv karşısı keyfi yok mu işte o tamm benlik :D
Evlilik döneminde çok iyi kilo vermiştim, yine 62 lerdeyken 57 lere düştüm ama tahmin edersiniz ki "koşturmaca" en büyük etkendi. Yediklerime de dikkat edince zor olmamıştı. Ama şimdi durumlar çok farklı; hem evliyim, hem o kadar hareket etmiyorum. Evlilik başlı başına kilo alma nedeniyken bi de ben deniz yemelere çok düşkün olup dötü başı yayınca kilo almak kaçınılmaz oldu. İsteyince herşeyin olabileceğine inanıyorum tabi ki ama o düzeni her zaman yakalayamıyor insan. Herkesin iradesi bir değil, neden yapamıyorsun diye kimseyi yadırgamam, evet yapan yapıyor ama şartlar koşullara bi bakmak lazım..


Neyse dedim o zaman bi şaşırtma programı uygulayayım vücuduma.. Şimdilerin en revaçta besini çeşitli meyve ve sebzelerden hazırlanan smoothie ler. 

endlessharing, Diyet Günlükleri *4 Konumuz "Smoothie"
Detoks yapmak için her öğüne dahil edilen oldukça sağlıklı olan bu içecekleri yaparken dikkat etmeliymişiz. Çünkü vücudu toksinlerden arındıracağız diye kilo bile alabilirmişiz. Nasıl mı ? 
5- 6 tane meyveyi bir araya getirip rondodan geçirip, sağlıklı bişey yemek amacında olan biz haddinden fazla kalori alıp amacımızdan böyle bilmeyerek sapabilirmişiz. Yani yapacağımız karışımları kafamıza göre yapmayacakmışız. Oran önemliymiş, almamız gereken protein yağ karbonhidrat değeri önemliymiş ey ahali :) Ben de biraz araştırıp karışımlarımı ona göre yapmaya karar verdim.
İçeceğimizin en az 10 gr lif içermesine dikkat etmeliyiz, en çok kullanılan muzun lif değeri 1,4 gr cıkmış mesela. Ne kadar lif o kadar tok kalma ;) Bol bol yeşil yapraklılar tercihimiz olmalı ; dereotu, nane, maydanoz, ıspanak, karalahana...
Ve protein.. Sadece sebzeler yetmiyor. Uzun süre tok kalabilmek için yeşil yapraklılar velinimetimiz ama abur cubur dan kurtulmak için içeceğimize protein de eklemeliyiz. Ben soya sütünü tercih ediyorum, biraz hakkında bilgi edindim kendisinin, çok faydalıymış. Badem sütü de var ama onun protein değeri düşük malesef. Bir de fıstık ezmem var ama o miithiişşş :) Yoğurt, lor peyniri ya da protein tozu da seçenekler arasında. Ben bu bilgilerle kendime uygun içecekler hazırlamaya çalışıyorum ve faydasını da görüyorum. İnstagram hesabımdan paylaşıyorum hep ;) Tok tutması açısından muz yulaf ve tarçını çok kullanıyorum. Karalahana nın faydalarını öğrendim ve bi kaç malzemeyle harika bi smoothie çıktı ortaya mesela. Normalde hiç çiğ yiyemeyeceğim şeyler :) Keşke daha önce keşfetseymişim diyorum. Enerji vitamin almanın en kısa yollarından biri :)


Bu yolda öğreneceğim şeyleri sizlerle de paylaşıyorum, umarım faydası oluyordur, çok sevgiler.

2 yorum :

  1. Bu faydalı bilgiler için teşekkürler..

    www.formdakal-iyiyasa.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Ahmet Bey, rica ederim. Okuyum vakit ayırdığınız için ben teşekkür ederim. Umarım okuyan herkese faydası olur :)

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığnız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails