14 Ağustos 2013

Uykusuzluk Gelip Çattığında..

İşte tam da bu zamanlarda gelip çattı uykusuzluk.. Ramazan boyunca siz de benim gibi sahura kadar uyumayanlardan ve sonrasında da uyku düzenini kuramamışlardan mısınız ? J

Yarın iş olduğunu düşünüp erken kalkma stresini de ekleyip oooh saat 2 lere kadar gelmeyen uykuya bi çare bulmalıydı artık..
Uykusuzluğun insan vücudu üzerindeki etkilerini okudum da aman dedim ne önemliymiş aslında uyku düzeni. Geç yatıp ya da geç kalkıp farkında olmadan düzeni bozmadan önce bi göz gezdirmenizi tavsiye ederim uykusuzluğun zararlarına..
Gelelim çözüme.. Öncelikle sabahları erken kalkarak düzeni oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Çalışanlar için bunu belirtmeme gerek yok sanırım, bizler zaten sabahın körü ayaktayız ;) Ama tabi ki bu yeterli olmuyor. Biraz hareket; yarım saat kadar yapılan egzersiz bile günü güzel geçirmenizi ve akşam iyi uyuyabilmenizi sağlıyor. Düzeninizi sağlayana kadar kafein almamaya çalışın. Televizyon karşısında uykuya dalmak yerine huzurlu bir uyku için sessiz sakin bir ortam yaratmaya çalışın ;)Uykuya geçmeden 1 saat önce ılıktan biraz sıcak bir duş alırsanız uykuya dalışı kolaylaştırabilirsiniz; bi yerde okumuştum vücut sıcaklığı düşüşe geçmeye başladığında vücut uyku moduna geçermiş J Ve belki biraz sevdiğiniz bi kitabı ya da dergiyi okuyabilirsiniz, gözler yavaş yavaş kapanmaya çalışacaktır. Aklınıza bir şey getirmeyin gözlerinizin önüne siyah bir perde çekmeye çalışarak düşüncelerinizi kontrol etmeye çalışın.
Haa bir de ben çok seviyorum belki sizin de hoşunuza gider; radyovoyage dinleyin ;)

Sevgiler, öpücükler.

2 yorum :

  1. aynen bendede Ramazandan kalma bir alıskanlık olarak uyuyamama sorunu:)

    YanıtlaSil
  2. Yukarıdaki deneyimler işe yaradı canım ;) Sen de dene. Uykusuzluk gerçekten çok yoruyor vücudu, o yüzden hemen çözüm bulmalı. Öpüyorum :*

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığnız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails