20 Aralık 2014

Durduk Düşündük Nasıl Gidiyormuş.. Evlilik-Aile-Yasam

Heeeyyy.. Nasılsınız sevgili izleyicilerim..
Yılın son ayı son günleri, umarım her şey yolundadır. Ben de bildiğiniz gibi evliliğe alıştım artık 3. ayımız doldu :) Zorlukları olabileceğini baştan biliyorduk zaten o yüzden bir hayal kırıklığıyla karşılaşma olasılığımız bayağı bi düşük.. 
Evlilik kutsal, evet tabi ki öyle sağlıklı üremek için bunun başka bi yolu olamazdı heralde.. Yoksa herkesin her yerlerde kimden olduğunu tahmin bile edemediği bir çok yavrusu olurdu.. Yok mu şimdi, var tabi ki ama saklı gizli, doğru olmadığı bilinen şekilde.. Çok şükür ki, Allah onların da yardımcısı olsun.
İki ayrı cinsin aynı evde yaşayabilmesi kadar zor olan bişey daha söyleyin bana.. İlk başlarda tabii ki güzel işte onlara 'cicim ayları' deniliyor. Ahanda benim içinde olduğum ay ehhehehe :)


Durduk Düşündük Nasıl Gidiyormuş.. Evlilik-Aile-Yasam, Endlessharing

 Güzel valla şimdilik az çok zorluklar şimdiden baş gösteriyor gelicez biiiz ! zamanımız geliyoor! hazırlıklı oluun ! diye de söyleniyorlar. Baştan haber veriyorlar işte daha naapsınlar :) Bi kere ne kadar uzuuuun yıllaar da tanısanız aynı ev olayı, afallatıyor. Şaşırıveriyorsunuz gördüğünüz göreceğiniz şeylere.. Yok yok o kadar da korkunç değil merak etmeyin, yani benim için en azından 'şimdilik ! ' 
Sevgiliyken yediğin içtiğin ayrı gitmeyen adamla, aynı evde olup aynı anda yatağa girmiyorsunuz mesela, ne garip di mi ? Evet öyle, sevgiliyken buluşur öpüşür koklaşır bir an önce sarılıp uyumanın keyfine varmak için gece olsun diye beklerdiniz. Haahhh! evlenince o pek olmuyor işte, benim uykum yok sen yat, ben biraz tv izlicem biraz kitap okicam... evet insani davranışlar asla yermiyoruz kötülemiyoruz yanlış anlaşılmasın aman haaa :) ama be evladım biz bunun için evlenmedik mi yahuu şöyle sıcacık sarılalım her gece beraber yumalım gözlerimizi uyuyalım diye sözleşmedik mi ne bu koyverme durumları.. İşte başladııı diyebilirsiniz evlilik.. 
İşten gelir koşa koşa yemek yaparsınız, göreviniz ya kadınsınız 'çalışıyor olsanız da'.. Tamam seviyoruz belki yemeği yedirmeyi ama şimdi müşterek mi yani, bikere de biz karşılanalım işten geldiğimizde sıcacık çorbayla en sevdiğimiz tatlıyla.. Yok mu buna hakkımız, ihtiyacımız ?? Var, fazlasıyla var ! 
Temizlik.. Banyodur tuvalettir tv nin tozudur bi kere de sen, benim görevimmiş gibi düşünme be adam :) Sen de o evde yaşıyorsun, kirli mi gördün yıka toz al.. Çamaşır yıka, as, kurudu mu topla, katla.. Azıcık ortak ol hayat arkadaşına bak beraber olunca ne de güzel oluyor.. O kadın senin değerini de biliyor sonra kendi değerini de.. Zamanı kalıyor kendine bakmaya azıcık keyiflenmeye ee o zaman bu iş sana da yarıyor surat asmayan güler yüzlü hayatını cennete çeviren sevdiğin kadın oluveriyor. 
Durum sadece bunlardan da ibaret değil tabi ki dahası da var; kişiliğe, yetişme tarzına, yaşadığı yere ve aileye göre değişiyor insanın hayat sürme şekli. Bunu da dengeye soktunuz mu ( ki anlayışla sabit ) evliliği sürdürmenin ana temelini anlamışsınız demektir. Zaman zaman sıkılır bunalır daralır vs vs gerilirsiniz normaldir ama evliliğin şartlarıdır bunlar olmazsa olmazlarıdır. Buna hazırlıklı olmalısınız ki başta da dediğim gibi hayal kırıklıkları ile karşılaşmayın. 
Şimdi diceksiniz yaa Ayşe yok mu güzel tarafları şu evliliğin !! Var tabi olmaz mı... Bi kere artık tek omurgasınız, o eğilince sen de eğilir o doğrulunca sen de doğrulursun. Gelecekten aynı oranda umutlu geçmişten aynı oranda mutlu.. Aile olmaya atılan ilk adım ile birlikte ortak yaşam alanı, keyifli yemekler, tv karşısında filmler, bitmeyen sohbetler, arkadaş davetleri, aile davetleri, onların karşısında 'bir' oluş duruşu içten içe evliyiz duruşu yani :) Bebek planları, bunun beraberinde dekorasyon yetiştirme büyütme muhabbetleri.. Bunların hepsi artık aile olma düşüncesinden kaynaklı oluşum düşünceleri, yani ister istemez bu konuma geliyorsunuz. Bu insanı mutlu etmeye yetiyor. Ee iyi gün dedik kötü gün dedik iyilik sağlık.. Her durumda yanında olabilme, güven duyma, sahiplik, aidiyet.. Bunlar insanın doğasında, var olabilme duyguları, mutluluğun anahtarı.. 
Velhasıl evlilik öyle her adamın harcı değil :) Öyle.. Bu kadar boşanma niye ki bi düşünün. Önemli olan aşk değilmiş gördük biliyoruz artık bilmeyenlere de öğretiyoruz. Neymişş ana fikir ?

Hayat yolunda beraber yürüyebileceğiniz, düşüncelerin, yetişme şekillerinin, aile yapısının uyduğu, anlayış oranının eşit olduğu bir bey ilen evlenebilmek ;) Neyse, benim söyleyeceklerim bu kadar.. Kaçtımm....


2 yorum :

  1. Ev işlerine yardım etme mevzusu her çalışan kadının problemi sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Öyle valla :) evlilik bir çok sorumluluk demek. Hayat artık o kadar kolay değil, iki kişi çalışmadan geçinmek zor. Bu durumda iki taraf her işi paylaşmalı, anlayış göstermeli o senin işin karışmam dememeli. Hayat arkadaşı yol arkadaşı demek bu demek ;)

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığnız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails